Tailsweep topp

Sunday 11 December 2011

the most beautiful tile

Vi ska lägga ett nytt golv i "lillhallen", och jag kan inte tänka mig ett finare golv än det här! Familjen som renoverat det gamla boktryckeriet mitt i Köpenhamn, tog reda på stengolvet från ett trapphus då en närliggande byggnad skulle rivas. Golv i gamla trapphus är de allra finaste och den här färgsättningen som gjord för vårt hem!


Familjens dotter är adopterad från Kina, och ovanför sängen hänger en bild av mor och dotter från platsen där dottern Lily Fu hade lämnats på gatan, en dag gammal. Stark och vacker bild.

Vackra kinesiska dörrar i dotterns rum. Gungan som skymtar i förgrunden kommer från danska Legeskab.
Hemmet är till stor del uppbyggt av återvunna material. Kakel och bad i det fina badrummet kommer från London’s Regent Palace Hotel vid Piccadilly Circus, där paret bodde en gång. De köpte hela inredningen när hotellet stängdes och skeppade alltihop till Danmark. Familjens kök är ett Poggenpohl från 1978, köpt på annons.

pics: Rachael Smith via The Guardian

Vilken dröm att få inreda ett gammalt boktryckeri mitt i stan!

Det blev inte mycket julklappsshoppande igår, så idag funderar jag på att sätta mig med en kopp glögg och klicka hem lite klappar i lugn och ro. En doktorsväska, en blå springcykel och en fotbollströja önskar sig vår 3-åriga dotter av tomten! :)

Ha en fin dag, denna tredje söndag i advent!


No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.